Dela gärna detta inlägg:Share on Facebook
Facebook

Planerar du att komma i form för Beach 2016? Tänker du börja så fort vädret blir lite varmare…? Tänk om! Det finns inga snabba lösningar; sommarkroppen måste formas under vintern. Och varför inte börja nu; vintern har så många roliga aktiviteter att erbjuda!

Är det snö kan du åka skidor, pulka, bygga en snögubbe, eller utmana dina vänner i snöbollskrig. Och självklart skotta snö; ett jättebra sätt att göra nytta och bränna kalorier på samma gång. 30 minuter snöskottning kan bränna upp till 200 kcal.

Har du ingen snö kan du testa att åka skridskor; en rolig aktivitet för hela familjen som förbättrar din balans, stärker ben- och bålmuskulatur, och förbränner nästan 370 kcal per timme.

Om du tycker om att springa eller promenera är det en jättebra aktivitet även under vintern. Att springa/promenera utomhus kan faktiskt bränna fler kalorier jämfört med samma aktivitet på ett löpband. Din kropp använder mer energi för att hålla utsatta delar av kroppen (ansikte, händer mm) varma när du tränar utomhus en kall vinterdag. Vinden ger också mer motstånd och din kropp måste jobba hårdare för att springa eller gå samma sträcka. Att springa på ett löpband är lättare eftersom du vet att underlaget som du sätter ner fötterna på kommer vara detsamma för varje steg du tar. När du springer utomhus måste du hålla dig fokuserad och anpassa dig till underlaget, och faktum är att ju tuffare terrängen är, desto fler kalorier bränner du. Så tänk efter en gång till innan du väljer det behagliga klimatet på gymmet framför frisk luft och ojämn terräng.

shutterstock_365704505_low

Lycka till med träningen!

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>