Dela gärna detta inlägg:Share on Facebook
Facebook

Tomas_productsEftersom vi är nyfikna på hur man bygger och underhåller en kropp som denna bad vi vår NeoLife-Atlet Tomas Bendoraitis att berätta lite om sin vardag.

Min dag börjar vanligtvis klockan åtta på morgonen, med havregrynsgröt och kokt ägg till frukost. Efter frukosten går min fru till gymmet. Jag stannar hemma för att ta hand om vår lille son Bruno medan hans mamma tränar. När min fru kommer hem är det dags för mig att börja min träning, som normalt tar ca 2 timmar. Jag börjar kl 11 och slutar kl 13, sen går jag hem och äter lunch med familjen. Det är viktigt för mig och min familj att vår mat är av bra kvalitet och därför föredrar vi att äta hemlagat.

Jag tycker att mat är jätteviktigt, och som idrottare måste jag äta mat av bra kvalitet. Jag är van vid att äta nyttiga och lätta produkter, men ibland tillåter jag mig att äta annan mat. Jag kan känna att min kropp vill ha något annat, något som inte anses nyttigt, och då unnar jag mig det. Men inte för ofta förstås. Mitt dagliga kaloriintag brukar vara 2000-2500 kcal uppdelat på 5-6 måltider per dag.

Jag tränar vanligtvis 5-6 gånger per vecka, men när jag förbereder min kropp för en tävling behöver jag träna två gånger per dag. När man tränar hårt är det också viktigt att låta kroppen återhämta sig. NeoLifes kosttillskott hjälper mig med återhämtningen, och jag försöker dessutom alltid ta en tupplur under dagen.

Jag tror att motivation kommer när du har ett mål. Jag vet hur det känns att vinna en guldmedalj och det ökar min motivation. Jag har faktiskt aldrig saknat motivation, eftersom jag har tränat ända sedan jag var barn. Jag älskar idrott och det har blivit min livsstil. Jag tror att nyckeln till mina framgångar ligger i mina fysiska egenskaper; de är genetiskt betingade och passar bra för min idrott.

Body building lägger mycket fokus på utseende och, ja, utseendet är viktigt för mig. Jag lägger alltid märke till andras utseende, särskilt unga människor. Jag tror att det alltid finns utrymme för förbättring, men jag är ganska nöjd med mig själv. Självklart har vi alla svaga sidor, men jag fortsätter träna och hoppas kunna omvandla mina svaga sidor till styrkor.

Leave a Reply

Your e-mail address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>