The Annual Young Investigator Awards på PhenHRIG 2017

Dela gärna detta inlägg:Share on Facebook
Facebook

NeoLife Proudly Presents:
The Annual Young Investigator Awards på PhenHRIG 2017
– Ett globalt vetenskapligt event

NeoLife har alltid varit en av de främsta aktörerna inom vetenskaplig forskning genom att stödja unga forskare.
NeoLife har varit en grundsponsor för Plant Phenolics och Human Health Research Interest Group (PhenHRIG)
sedan starten 1998 har och har gett sitt stöd till många unga polyfenolforskare. PhenHRIG skapades av vår egen
Scientific Advisory Board medlem Dr. Arianna Carughi tillsammans med professor Myron Gross från University
of Minnesota. Det här spännande partnerskapet hjälper NeoLife att fortsatt stå i framkanten av näringsvetenskap,
vilket gör att vi kan utveckla konkurrenskraftiga produkter av hög kvalitet år efter år.

PhenHRIG fortsätter att vara dedikerade till att identifiera
de många fördelarna som är förknippade med konsumtionen
av växtbaserade fenolföreningar i form av fenolrika rätter eller kosttillskott. Årets PhenHRIG seminarium hölls den 22 april
i Chicago och fokuserade på det spännande nya området
om hur växtbaserade fenoler förändrar mikrobiomen och människans välbefinnande.

Seminariet lockade många framstående forskare inom näringsvetenskap.

Från vänster till höger: Dr. Diane E. Clayton, Jordan M.K.I. Oshiro,
Derek Martin, Xuhuiqun Zhang, Dr. Arianna Carughi

Under årets seminarium fick Dr. Carughi sällskap av Dr Diane E. Clayton, en annan framstående medlem av NeoLife
Scientific Advisory Board, som också deltog i 2017 Young Investigator Award-ceremonin.

Vid mötet uppmärksammades tre forskare för sitt enastående arbete inom polyfenolområdet och fick ta del av de
eftertraktade priserna:

Jordan M.K.I. Oshiro från Department of Food Science på Purdue University tilldelades pris för sin forskning om:

“Påverkan av piceatannol och resveratrol på den proteomiska profilen av Caenorhabditis elegans.”


Derek Martin
från Department of Food Science på University of Wisconson-Madison tilldelades pris för sin forskning om:

Anti-inflammatorisk aktivitet av aronibärs polyfenoler i Jurkat T-celler.”

Xuhuiqun Zhang  från Illinois Institute of Technology tilldelades pris för sin forskning om:

“De ömsesidiga interaktionerna mellan hallons polyfenoler och magmikrobiom komposition: preliminära fynd.”

 

För alla entreprenörer där ute som har en passion för att sprida välmående och glädje… NeoLife omdefinierar hur startups ser ut i världen. Man skulle kunna säga att vi är som en IT- startup, fast med näring. Det kostar knappt någonting att starta sin verksamhet eftersom vi tillhandahåller den infrastruktur som alla framgångsrika företag behöver, samt användbara produkter och en marknadsplan. I stället för att behöva spara ihop eller låna hundratusentals euro för att komma igång, gör vi entreprenörskap tillgängligt för alla. Du kan driva din egen NeoLife-verksamhet och den kan överlämnas som en inkomstbringande tillgång till kommande generationer. För mer information besök NeoLife.com eller ring +46 (0)31- 706 74 00.

Daglig vardagsträning som sparar tid

Dela gärna detta inlägg:Share on Facebook
Facebook

Vi vet att träning i kombination med en hälsosam kost är väldigt bra för vår kropp och vårt välbefinnande. Många känner dock att det inte finns tillräckligt med tid under en dag för att hinna med den livsstilen. Hur kan vi lösa det problemet?

Om du inte har tid att göra en fräsch sallad, lägga till en frukt eller annan nödvändig näring till din måltid, erbjuder NeoLife dig en enkel lösning på det problemet. Genom att ta kosttillskott som Pro Vitality+ kan du komplettera med några viktiga näringsämnen  som kanske saknas i din måltid. Men hur löser man problemet med att ha för lite tid till träning? En lösning kan vara att hitta träningsmöjligheter i dina dagliga rutiner.
Vi har listat några tips som du kan använda dig av för att kunna träna, samtidigt som du utför dina dagliga plikter.

Varför ska man träna?
Först och främst, varför ska man träna? Faktum är att fördelarna med träning sträcker sig mycket längre än vad det gör för vårt yttre. Fysisk träning ökar vår allmänna energinivå, det kan bidra till förbättrad självkänsla, öka immunförsvaret, stimulera hjärnan och dämpa ångest. Om du inte har tid att ta en löprunda eller gå till gymmet, finns det andra små och enkla sätt att göra träning till en vana i vardagen.

Använd dina tår
Underskatta inte de minsta övningarna. Genom att enbart lyfta hälarna upp och ner (stå på tå) regelbundet under dagen, ökar du blodflödet i kroppen och kan förhindra att benen svullnar. Detta kan du göra varsomhelst; på busshållplatsen, framför Tv:n eller på jobbet. 

Träna vid ditt skrivbord
Om du är en av alla dem som sitter vid ett skrivbord under arbetstid, använd den tiden för att träna lite samtidigt. Nedan följer några exempel på ”mini-övningar” du kan göra vid ditt skrivbord:

– Sitt på din stol och spänn sätesmusklerna  i tio sekunder, slappna av och upprepa nio gånger till.

– Luta dig mot ditt skrivbord och gör några armhävningar.

– Träna magmusklerna genom att sitta på din stol och lyfta ett ben i taget rakt upp.

Och kom ihåg, samtidigt som du gör allt detta: håll ryggen rak!

Ta en promenad under lunchen
En snabb promenad på din lunchrast är en utmärkt träningsmöjlighet! Variera vart du går någonstans så att du inte blir trött på omgivningen för snabbt. För att göra det lite roligare, fråga om en kollega vill följa med eller ladda ner en av de många fitnessapparna som finns tillgängliga för smartphones så att du enkelt kan se statistik över hur långt du gått, kalorier du bränt etc.

Prova tekniken “gå-spring-gå”
Högintensiv träning är en mycket effektiv träningsform för att bränna kalorier och få igång blodflödet. Men du behöver inte gå till gymmet och ta hög intensitetsklasser, du kan helt enkelt tillämpa tekniken varje gång du har ett ärende. Låt oss säga att du ska hämta dina barn från skolan eller gå till busshållplatsen. I stället för att gå i samma takt, försök att gå i intervaller genom att växla mellan att gå väldigt snabbt och sedan sakta ner till normal takt för att sedan öka takten igen. Intervallträning innebär att du tränar maximalt under en kort period och vilar sedan en liten stund, för att sedan gå på med hög intensitet igen och upprepar. Din promenad till bussen kan enkelt bli en effektivare träning genom att använda denna teknik då och då.

Se dina vardagliga rutiner som en träningsmöjlighet
Försök använda de små luckorna som du kan hitta i dina dagliga rutiner och fyll dem med träning. Till exempel:

– Om du måste ta bilen när du ska handla mat, parkera  på parkeringsplasten så långt ifrån affären som möjligt och använd se det som ett tillfälle att få röra dig lite extra.
– Finns det trappor i ditt hus? Grattis! Gå upp för dem så fort du kan, ta två steg i taget och variera hur du går i trappan.
– Väntar på att pastavattnet ska börja koka? Gör några benböj medan du väntar.
– Undvik långa perioder i soffan framför TV: n och försök att istället sitta på en Pilates-boll . På så sätt måste du aktivera magmusklerna för att upprätthålla balansen.

Njut av din enkla vardagsträning!

 

En Detox- upplevelse!

Dela gärna detta inlägg:Share on Facebook
Facebook

Petteri Karttunen och Liina Sourander blev under ett produktseminarium med Dr. Diane Clayton (en medlem i NeoLife Scientific Advisory Board) inspirerade att följa en detox diet, tillsammans med de kosttillskott som krävdes för att stödja kroppen under dieten.

Vi tycker det är väldigt roligt att läsa om deras upplevelse och vill därför dela med oss av den som inspiration.

3-dagars detox

Vi hörde talas om 3-dagars detoxen på Diane Calytons seminar i Helsingfors, och blev direkt intresserade av att testa. Vi tänkte också att det kunde vara ett bra verktyg för människor som snabbt vill förändra sitt välmående samt påbörja hälsosammare kostvanor. Vi hade också en idé om att man kunde göra en detox tillsammans med sina team-medlemmar, för att sedan visa upp resultatet för andra.

Hur gick detoxen för oss?

Dag 1
På morgonen tog vi bilder på oss själva. Petteri glömde att väga och mäta sig själv i all uppståndelse men Liina gjorde det som planerat.
På morgonen tog vi de kosttillskott som rekommenderades för de två första dagarna; 3 stycken Betaguards och 1 Garlic Allium Complex.
Vi åt enbart frukt och grönsaker hela dagen, men undvek banan och potatis. Eftersom vi inte åt något annat, blev mängden frukt och
grönsaker ganska stor. Vi drack 3-4 dl vatten var/varannan timme, och tog ytterligare 1 Garlic Allium Complex på kvällen.  Eftersom vi fick
lov att äta under dagen, och tuggandet av grönsaker höll oss upptagna, passerade dagen förvånansvärt fort. På kvällen kände vi oss lite frusna,
och vi måste erkänna att lite grillad kyckling hade smakat gott.

Dag 2
Dag 2 liknade den första. Vi tog Betaguard, Garlic Allium Complex, drack vatten och åt så mycket frukt och grönsaker som vi kände för.
Vi åt en varm måltid i form av ångkokt sparris och blomkål. Vi kände oss pigga och trötta om vartannat och började längta efter dag 3
då vi skulle få äta proteinrik mat och NeoLifeShake. Under dag 2 av detoxen kände vi oss mer frusna än dagen innan.

Dag 3
Jag tror inte NeoLifeShake någonsin smakat så bra som den gjorde nu!

Vi drack NeoLifeShake till frukost och lunch och som mellanmål åt vi NeoLifeBar. Till middag åt vi den efterlängtade kycklingen, tillsammans med keso och ugnsrostade grönsaker. Petteri hade sitt andra mellanmål med NeoLifeBar innan han gick till sängs. Liinas mellanmål hade smält bort i solen under en fotbollsmatch på eftermiddagen, så den sena middagen var hennes sista måltid den dagen.

Dag 4
Under dag 4 följde vi samma kost som dagen innan; NeoLifeShake, NeoLifeBar och en näringsrik middag med grönsaker. Vi började känna oss mer lättsinnade och energiska.

Dag 5-7
Vi fortsatte med 2 stycken NeoLifeShakes om dagen, men bytte ut det andra mellanmålet till ett hälsosamt mellanmål som finns beskrivet i NeoLife Programguide för viktkontroll, bestående av ost med låg fetthalt samt druvor. Under detoxens sista dagen kände vi oss verkligen pigga och humöret var på topp. Vi väntade med spänning på att kunna mäta våra resultat dagen därpå. Liina åt sin huvudmåltid (kyckling och sallad) på en restaurang.

Resultat och slutsatser
I början av veckan kände vi oss svagare än vad vi förväntat oss. En plötslig förändring av kosten kan chockera kroppen lite, och det tog en stund för den att ”hänga med”. Ett tips som vi kan ge är att man inte ska äta en festmåltid innan man startar detoxen.

Liinas middag på restaurangen var ett misstag, eftersom natriuminnehållet uppenbarligen var för högt, vilket resulterade i uppblåsthet.
Vi passade på att ta vara på våra internationella kontakter i USA och fick lite recept på goda grönsaksrätter och detoxdrycker.

Våra resultat efter detoxen var följande: Liina gick ner 2,5 kg och minskade 1 cm runt midjan (restaurangmåltiden påverkade detta).
Petteri gick ner 3,5 kg och minskade med 2 cm runt midjan.

Vi tror att en diet som detta 3-dagars detox program är en perfekt start för att rensa kroppen och börja äta hälsosammare.
Ett hett tips; det är väldigt viktigt att man följer matinstruktionerna i programmet till punkt och pricka. Man kan dock välja
att lägga till Aloe Vera Plus, utöver de rekommenderade kosttillskotten, vilket hjälper att rena kroppen mer effektivit.

Vi planerar att göra detta program ca 4 gånger om året för att bli av med rester av kemikaler och gifter i kroppen. Det är väldigt
enkelt och vi tror att det kommer att bli enklare att följa nästa gång samt ta ännu bättre beslut under programmets gång.

Vi har fått många personer att prova detoxprogrammet och vi är glada att se så många bra resultat!

Produkter som stödjer kroppen under en detox diet:

 

 

 

 

 

Code: 789 Betaguard
Code: 560 Acidophilus Plus
Code: 555 Garlic Allium Complex